16.09.21
Уточнення
інформації в одноразовій декларації
Головне управління
ДПС у Херсонській області, Автономній
Республіці Крим та м.Севастополі інформує
щодо подання уточнюючої одноразової
(спеціальної) добровільної декларації.
У період проведення
одноразового (спеціального) добровільного
декларування декларант має право
уточнити інформацію, зазначену у
попередньо поданій одноразовій
(спеціальній) добровільній декларації
(далі – Декларація), виключно шляхом
подання нової Декларації у порядку,
визначеному підрозд.94 розд.ХХ Податкового кодексу України
(далі – ПКУ). При цьому попередньо подана
Декларація, інформація з якої уточнюється,
вважається анульованою.
Після завершення
періоду проведення одноразового
(спеціального) добровільного декларування
громадянин має право подати уточнюючий
розрахунок до раніше поданої Декларації
виключно у випадках, передбачених
підрозд.94 розд.ХХ ПКУ.
Уточнююча Декларація
подається декларантом:
у разі виявлення
контролюючим органом за результатами
камеральної перевірки помилок у
відповідній Декларації, що призвели
(не призвели) до недоплати або переплати
суми збору з одноразового (спеціального)
добровільного декларування;
після подання
Декларації з урахуванням положень
абзацу першого п. 9 підрозд.94 розд.XX ПКУ та протягом періоду одноразового
(спеціального) добровільного декларування
декларант може одноразово скористатися
правом додаткового розміщення коштів
у національній та/або іноземній валюті
у готівковій формі та/або банківських
металах на спеціальному рахунку.
Уточнююча Декларація
подається декларантом за умови подання
ним звітної (нової звітної) Декларації
до строку закінчення декларування та
отримання за результатами проведеної
камеральної перевірки повідомлення.
Уточнююча Декларація
подається протягом 20 календарних днів
з дня отримання такого повідомлення.
Детальну інформацію
з питань одноразового (спеціального)
добровільного декларування можна
отримати в банері «Одноразове добровільне
декларування» за посиланням:
https://tax.gov.ua/baneryi/odnorazove-dobrovilne-deklaruvannya.
Сумлінні
роботодавці Херсонщини сплатили 3,4
мільярда гривень ЄСВ
За
січень – серпень 2021 року страхувальники
Херсонщини перерахували на пенсійні
та соціальні потреби 3412,4 млн гривень
єдиного внеску на загальнообов’язкове
державне соціальне страхування.
Як
повідомив в. о.
начальника Головного управління ДПС у
Херсонській області, Автономній
Республіці Крим та м. Севастополі Ігор
Клим, приріст цьогорічних надходжень
ЄСВ до січня – серпня 2020 року складає
майже 646 млн гривень або 23%.
Головне
управляння ДПС у Херсонській області,
Автономній Республіці Крим та м.
Севастополі нагадує, що саме єдиний
внесок на загальнообов’язкове державне
соціальне страхування є джерелом
пенсійних та інших соціальних виплат.
Мінімальний
страховий внесок визначається за ставкою
22% від мінімальної заробітної плати та
у 2021 році становить 1320 гривень (6000 гривень
Х 22%).
Ознайомитися
з новаціями в адмініструванні та сплаті
податків, зборів, єдиного внеску можуть
всі охочі на сайті Головного управління
ДПС у Херсонській області, Автономній
Республіці Крим та м. Севастополі
(https://kherson.tax.gov.ua)
та офіційній сторінці у соціальній
мережі Facebook (https://www.facebook.com/tax.kherson.crimea.sevastopol).
Цьогорічний
приріст ПДФО складає понад 588 мільйонів
гривень
За
вісім місяців 2021 року платники Херсонщини
перерахували до зведеного бюджету
3424,3 млн гривень податку на доходи
фізичних осіб. За словами в.о. начальника
Головного управління ДПС у Херсонській
області, Автономній Республіці Крим та
м. Севастополі Ігоря Клима, цей показник
перевищив торішній на більш як 588,5 млн
гривень або 21%.
Майже
чверть сплаченого податку на доходи
фізичних осіб, а саме 864,3 млн гривень,
спрямовано до державного бюджету країни.
Решта
75% від загальної суми надходжень, або
майже 2560 млн гривень, залишились в
розпорядженні місцевих бюджетів області. Плюс до
відповідного періоду попереднього року
складає майже 445 млн гривень. Оскільки
цей податок є бюджетоутворювальним у
всіх громадах регіону, то такий приріс
надходжень є значною фінансовою
підтримкою для реалізації проєктів з
розвитку та благоустрою громад.
Обсяг
надходжень податку на доходи фізичних
осіб напряму залежить від розміру
заробітної плати, яку офіційно отримують
працевлаштовані працівники, та легальності
трудових відносин як таких. Тож
податківці постійно проводять
роз’яснювальну та контрольно –
перевірочну роботу з метою дотримання
роботодавцями вимог трудового й
податкового законодавства.
-
-
До місцевих
бюджетів Херсонщини надійшло 89 мільйонів
гривень податку на нерухомість
-
За
січень – серпень 2021 року до місцевого
бюджету Херсонщини надійшло 89 млн
гривень податку на нерухоме майно,
відмінне від земельної ділянки. Це на
28,5 млн гривень або 47% більше, ніж в
аналогічному періоді попереднього
року. Про це повідомили у відділі
координації та моніторингу доходів
бюджету Головного управління ДПС у
Херсонській області, Автономній
Республіці Крим та м. Севастополі.
За
серпень 2021 року надходження склали
майже 10 млн гривень, що на 3,6 млн
гривень більше, порівнюючи з тогорічним
серпнем.
Майже
62,3 млн гривень або 70% від усього збору
сплатили юридичні особи, що на 19 млн
гривень більше, ніж за вісім місяців
2020 року. Громадяни перерахували майже
26,8 млн гривень, забезпечивши зростання
до аналогічного періоду минулого року
на 9,4 млн гривень.
Головне
управління ДПС у Херсонській області,
Автономній Республіці Крим та м.
Севастополі нагадує, що граничний строк
сплати громадянами податку на нерухоме
майно, відмінне від земельної ділянки,
минув ще 30 серпня 2021 року. Рекомендуємо
громадянам – платникам цього податку,
які з будь-яких причин не сплатили його
у встановлений строк, терміново погасити
заборгованість.
Підписуйтеся
на офіційні сторінки ДПС України та
Головного управління ДПС у Херсонській
області, Автономній Республіці Крим та
м. Севастополі в соціальних мережах.
З нами ви завжди будете в курсі актуальних
новин податкового законодавства.
Що
таке екологічний податок?
Головне управління
ДПС у Херсонській області, Автономній
Республіці Крим та м.Севастополі інформує
платників податків.
Відповідно до
ст.14 п.1 п.п.57 Податкового
кодексу України екологічний
податок - загальнодержавний обов’язковий
платіж, що справляється з фактичних
обсягів викидів у атмосферне повітря,
скидів у водні об’єкти забруднюючих
речовин, розміщення відходів, фактичного
обсягу радіоактивних відходів, що
тимчасово зберігаються їх виробниками,
фактичного обсягу утворених радіоактивних
відходів та з фактичного обсягу
радіоактивних відходів, накопичених
до 1 квітня 2009 року.
Увага!
Питання дня: одноразове декларування
Головне управління
ДПС у Херсонській області, Автономній
Республіці Крим та м. Севастополі
повідомляє, що Державна
податкова служба України на офіційному
вебпорталі опублікувала відповідь на запитання:
"Чи зобов’язаний декларант здійснювати
переклад документів, які надаються ним
одночасно з поданням одноразової
(спеціальної) добровільної декларації,
у разі якщо об’єкти декларування
знаходяться за межами України?"
Детально ознайомитись
з інформацією щодо відповіді на питання
можна за посиланням: https://bit.ly/3tmCbpi .
-
На Херсонщині 78%
бізнесменів звітують онлайн
-
Станом
на 01.09.2021 платники Головного управління
ДПС у Херсонській області, Автономній
Республіці Крим та м. Севастополі
засобами е-mail вже надали 269134 звітних
документів. Це складає 78% від загальної
кількості прийнятої фахівцями центрів
обслуговування платників звітності
(344930 звітів).
При
цьому, переваги електронного звітування
оцінили понад 91% юридичних осіб, які
спрямували до податкової служби
декларації онлайн. Серед підприємців
цей показник є меншим і складає 67,7%.
Для
бізнесменів, які ще не долучилися до
надання е-звітності, фахівці Центрів
обслуговування платників податкової
служби Херсонщини проводять тренінги.
Під час занять представники суб’єктів
господарювання отримують практичні
навички по використанню відповідного
програмного забезпечення. Згодом, вже
самостійно та в будь-якому зручному
місці підприємці мають можливість
закріпити отримані знання та на практиці
оцінити беззаперечні переваги звітування
в електронному вигляді.
Податкове
відомство Херсонщини нагадує, що подання
е-звітності економить час і кошти
платників податків. У е-декларантів
немає потреби відстежувати оновлення
бланків звітності та придбавати їх,
адже програма самостійно оновлює формати
подання документів. Всі звіти автоматично
перевіряються на наявність арифметичних
помилок та описок. Декларанти отримують
підтвердження доставки звітності.
Варто
додати, що для подання звітних документів
в електронному вигляді необхідно
отримати ключ електронного цифрового
підпису в будь-якого кваліфікованого
надавача електронних довірчих послуг.
Більш
детальна інформація – в Центрах
обслуговування платників, за телефоном
0800 501 007 або за посиланням: https://acskidd.gov.ua.
-
-
Чи потрібно
подавати до контролюючого органу
одноразову (спеціальну) добровільну
декларацію з нульовими значеннями?
-
-
Відповідно до п.1
підрозд.9 прим.4 розд.ХХ «Перехідні
положення» Податкового кодексу України
від 02 грудня 2010 року №2755-VI із змінами
та доповненнями (далі – ПКУ) одноразове
(спеціальне) добровільне декларування
– це особливий порядок добровільного
декларування фізичною особою, визначеною
п.3 підрозд.9 прим.4 розд.ХХ «Перехідні
положення» ПКУ, належних їй активів,
розміщених на території України та/або
за її межами, якщо такі активи фізичної
особи були одержані (набуті) такою
фізичною особою за рахунок доходів,
що підлягали в момент їх нарахування
(отримання) оподаткуванню в Україні та
з яких не були сплачені або сплачені
не в повному обсязі податки і збори
відповідно до вимог законодавства
з питань оподаткування та/або
міжнародних договорів, згода на
обов’язковість яких надана Верховною
Радою України, та/або які не були
задекларовані в порушення податкового
та валютного законодавства, контроль
за дотриманням якого покладено на
контролюючі органи, протягом будь-якого
з податкових періодів, що мали місце до 01
січня 2021 року.
-
При цьому об’єктами одноразового (спеціального) добровільного декларування можуть бути визначені підпунктами 14.1.280 і 14.1.281 п.14.1 ст.14 ПКУ активи фізичної особи, що належать декларанту на праві власності (в тому числі на праві спільної часткової або на праві спільної сумісної власності) і знаходяться (зареєстровані, перебувають в обігу, є на обліку тощо) на території України та/або за її межами станом на дату подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації (далі – Декларація)
(п.4 підрозд.9
прим.4 розд.ХХ «Перехідні положення»
ПКУ).
-
Крім
того, п.п.6.1 п.6 підрозд.9 прим.4 розділу
ХХ «Перехідні положення» ПКУ передбачено,
що в Декларації відображається, зокрема,
така інформація (дані):
-
відомості
про об’єкти декларування, визначені
п.п.«а» п.4 підрозд.9 прим.4 розд.ХХ
«Перехідні положення» ПКУ, в обсязі,
достатньому для ідентифікації кожного
з них;
-
відомості
про об’єкти декларування, визначені
підпунктами «б» – «е» п.4 підрозд.9
розд.ХХ «Перехідні положення» ПКУ, із
зазначенням інформації, що дає змогу
їх ідентифікувати;
-
самостійно
визначена декларантом у національній
валюті база для нарахування збору з
одноразового (спеціального) добровільного
декларування (далі – Збір);
-
ставка
та сума Збору.
-
Враховуючи викладене, Декларація подається фізичною особою у випадку наявності у такої особи активів, які були придбані за рахунок доходів, що підлягали в момент їх нарахування (отримання) оподаткуванню в Україні та з яких не були сплачені або сплачені не в повному обсязі податки і збори відповідно до вимог законодавства з питань оподаткування, а отже у разі відсутності таких активів
податвати зазначену Декларацію з
нульовими значеннями фізична особа не зобов’язана.
-
Щодо приймання
та обробки «Акцизної накладної» у
зв’язку з доопрацюванням системи
Головне управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі інформує, що з 8 вересня 2021 року відбулись зміни в роботі програмного забезпечення з приймання та обробки «Акцизної накладної».
Так,
були внесені контрольні заходи щодо
реєстрації акцизних накладних, зокрема:
1) Перевіряється
особа, що реалізує пальне, на наявність
ліцензії.
Відповідно до ст.15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального»
(далі – Закон №481) оптова, роздрібна торгівля пальним та зберігання пального здійснюються суб’єктами господарювання (у тому числі іноземними суб’єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності за наявності ліцензії, у разі відсутності ліцензії реалізація забороняється.
Отже, у разі відсутності у суб’єкта господарювання, який реалізує пальне, діючої або призупиненої ліцензії на право здійснення оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, реєстрація акцизної накладної на реалізацію пального таким суб’єктом господарювання буде відмовлено.
2) Перевіряється
доступний обсяг зареєстрованих
резервуарів для отримання пального на
акцизному складі, на який відвантажується
пальне.
Відповідно до ст.230 Податкового кодексу України платники податку - розпорядники акцизних складів зобов’язані зареєструвати: усі розташовані на акцизних складах резервуари, введені в експлуатацію, витратоміри-лічильники та рівнеміри-лічильники у розрізі акцизних складів - в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі; усі акцизні склади – в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового (далі – СЕАРПСЕ).
Контроль здійснюється по достатньому обсягу резервуарів, зареєстрованих в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі (далі – Реєстр), на акцизному складі, на який відвантажується пальне. Достатній
обсяг розраховується як різниця між
загальним обсягом резервуарів, які
зареєстровані в Реєстрі, та залишків
пального, які за даними СЕАРПСЕ,
знаходяться на такому складі.
Отже, у разі відсутності інформації, зокрема, по резервуарам, а також у разі перевищення обсягу отримання, зазначеного в акцизній накладній, достатнього об’єму зареєстрованих резервуарів на акцизному складі, у реєстрації такої акцизної накладної буде відмовлено.
3) Перевіряється
допустимий обсяг ТЗ для перевезення
пального.
Відповідно до п.231.1. ст.231 Податкового кодексу України, акцизні склади та акцизні склади пересувні утворюються з метою підвищення ефективності роботи із запобігання та боротьби з незаконним виробництвом і обігом спирту етилового, горілки та лікеро-горілчаних виробів, пального, посилення контролю за повнотою та своєчасністю надходження до бюджету акцизного податку.
Враховуючи
положення п.14 «Порядку електронного
адміністрування реалізації пального
та спирту етилового» затвердженому
постановою Кабінету Міністрів України
від 24 квітня 2019 року №408 (зі змінами та
доповненнями), транспортні засоби
реєструються в СЕАРПСЕ як акцизні склади
пересувні автоматично у разі, коли такі
транспортні засоби зазначені в акцизних
накладних, зареєстрованих в Єдиному
реєстрі акцизних накладних, складених
на операції, під час здійснення яких
переміщується та/або зберігається
пальне або спирт етиловий у таких
транспортних засобах, зокрема, згідно
з даними акцизної накладної, складеної
в одному примірнику на підставі даних
відповідної митної декларації платником
акцизного податку, який ввозить пальне
або спирт етиловий на митну територію
України. При зазначенні транспортного
засобу (пересувний акцизний склад) в
акцизній накладній обов’язково
вказується загальна місткість ємності
(секцій), м3.
Зазначаємо,
що у разі зміни температури повітря,
змінюється обсяг пального, який
завантажується в такий транспортний
засіб, а не об’єм транспортного засобу.
Крім цього, відповідно до норм порядку
приймання, транспортування, зберігання,
відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів
на підприємствах і організаціях України,
цистерна може бути заповнена пальним
на 0,2 відс. менше від її загального
об’єму.
Отже, у разі складання акцизної накладної з обсягом пального, який перевищує загальну місткість ємності (секцій), м3 пересувного акцизного складу, у її реєстрації буде відмовлено.
4) Перевіряється
отримувач пального – суб’єкт
господарювання – не платник акцизного
податку, на наявність ліцензії на
зберігання пального.
Згідно зі ст.15 Закону №481 визначено, що зберігання пального здійснюється суб’єктами господарювання (у тому числі іноземними суб’єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності за наявності ліцензії.
Ліцензії
на зберігання пального отримуються на
кожне місце зберігання пального.
Ліцензії
на право зберігання пального видаються
за місцем розташування місць зберігання
пального терміном на п’ять років.
Звертаємо увагу, що суб’єкт господарювання (у тому числі іноземний суб’єкт господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) має право зберігати пальне без отримання ліцензії на право зберігання пального в місцях виробництва пального або місцях оптової торгівлі пальним чи місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримані відповідні ліцензії.
Крім
того, ліцензія на право зберігання
пального не отримується на місця
зберігання пального, що використовуються:
підприємствами,
установами та організаціями, які повністю
утримуються за рахунок коштів державного
або місцевого бюджету;
підприємствами,
установами та організаціями системи
державного резерву;
суб’єктами господарювання (у тому числі іноземними суб’єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) для зберігання пального, яке споживається для власних виробничо-технологічних потреб виключно на нафто- та газовидобувних майданчиках, бурових платформах і яке не реалізується через місця роздрібної торгівлі.
Суб’єкти господарювання, які здійснюють, зокрема, зберігання пального виключно у споживчій тарі до 5 літрів, ліцензію на зберігання пального не отримують.
Отже, у разі складання акцизної накладної на суб’єкта господарювання – не платника акцизного податку, за виключенням підприємствам, установам та організацій, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевого бюджету та підприємств, установ та організацій системи державного резерву, у якого відсутня ліцензія на зберігання пального, у її реєстрації буде відмовлено.
Податківці
Каховської ДПІ з робочим візитом
відвідали Чорноморівку
Нещодавно
начальниця Каховської ДПІ Головного
управління ДПС у Херсонській області,
Автономній Республіці Крим та м.Севастополі
Людмила Яремчук у складі робочої групи
з питань легалізації доходів Каховської
міської територіальної громади здійснила
виїзд до села Чорноморівка.
На
місці провела зустріч з працівниками
Чорноморівського старостинського
округу та мешканцями села. Під час заходу
говорили про строки
сплати податку на нерухоме майно,
земельного податку, обов’язковість
зазначення правильної нормативної
грошової оцінки землі, яка використовується
для сільськогосподарського обробітку
і не тільки.
Також
податківиця нагадала, що на території
області триває операція «Урожай-2021».
Її метою є виявлення та запобігання
використанню схем ухилення від
оподаткування суб’єктами, що здійснюють
діяльність у галузі сільськогосподарського
виробництва, громадянами, які використовують
власні земельні ділянки площею понад
2 га або сільгосптехніку для отримання
доходу та при цьому не реєструються
суб’єктами господарювання й не сплачують
відповідні податки, громадянами, які
надають власні земельні ділянки в оренду
іншим фізичним особам, не зареєстрованим
суб’єктами господарювання.
Людмила
Яремчук не оминула увагою й актуальні
питання щодо податкової амністії, яка
стартувала з 01 вересня поточного року
та триватиме до 01 вересня 2022 року.
Розповіла учасникам бесіди про терміни
й умови подання одноразової (спеціальної)
декларації та основні моменти, що
стосуються даної теми.
На
завершення заходу очільниця
ДПІ надала контакти для консультацій
у разі виникнення додаткових питань.
Офісні
чай та кава за рахунок роботодавця: що
з ПДФО
Головне
управління ДПС у Херсонській області,
Автономній Республіці Крим та м.Севастополі
відповідає на питання платників податків
щодо оподаткування ПДФО води, кави, чаю,
придбаних за рахунок коштів роботодавця,
що призначені для споживання в офісі
будь-яким працівником та відвідувачем
офісу.
Згідно
з п. п.«а» п.п.164.2.17 п.164.2 ст.164 Податкового
кодексу України (далі - ПКУ) до загального
місячного (річного) оподатковуваного
доходу платника податку включається
дохід, отриманий як додаткове благо,
зокрема, у вигляді харчування, безоплатно
отриманого платником податку, крім
випадків, визначених ПКУ для оподаткування
прибутку підприємств.
Однак,
оподаткування доходів громадян, у тому
числі одержаних у вигляді додаткового
блага, виходячи з положень ПКУ,
розглядається лише у разі їх одержання
безпосередньо конкретним платником
податку.
Таким
чином, вода, кава,чай, придбані за рахунок
коштів роботодавця, що призначені для
споживання в офісі будь-яким працівником
та відвідувачем офісу, не може розглядатися
як об’єкт оподаткування податком на
доходи фізичних осіб.
Детально
ознайомитися з цим та іншими роз’ясненнями
можна в загальнодоступному
інформаційно-довідковому ресурсі за
посиланням: https://zir.tax.gov.ua/.
ФОП
отримав статус особи з інвалідністю: з
якого періоду
не
сплачується ЄСВ?
Головне
управління ДПС у Херсонській області,
Автономній Республіці Крим та м.
Севастополі інформує щодо сплати
фізичною особою – підприємцем єдиного
внеску за місяць, в якому було втрачено
статус «особи з інвалідністю».
Так,
частиною четвертою ст.4 Закону України
від 08 липня 2010 року №2464-VI «Про збір та
облік єдиного внеску на загальнообов’язкове
державне соціальне страхування» (далі
– Закон №2464) встановлено, що, зокрема,
підприємці, в тому числі ті, які обрали
спрощену систему оподаткування,
звільняються від сплати за себе єдиного
внеску на загальнообов’язкове державне
соціальне страхування (далі – ЄВ), якщо
вони отримують пенсію за віком або за
вислугу років, або є особами з інвалідністю,
або досягли віку, встановленого ст.26
Закону України від 09 липня 2003 року
№1058-IV «Про загальнообов’язкове державне
пенсійне страхування», та отримують
відповідно до закону пенсію або соціальну
допомогу.
Згідно
з п.3.4 розд. ІІІ Порядку обміну інформацією
між Міністерством доходів і зборів
України, Пенсійним фондом України та
фондами загальнообов’язкового державного
соціального страхування, затвердженого
наказом Міністерства доходів і зборів
України від 19.09.2013 №494, та постановою
правління Пенсійного фонду України від
19.09.2013, Пенсійний фонд України (далі –
ПФУ) щомісяця надає Державній податковій
службі України дані про пенсіонера за
віком, особи з інвалідністю, дату
встановлення пенсії, встановлення
(втрати) інвалідності.
На
підставі інформації, отриманої в ПФУ,
в реєстрі страхувальників
встановлюються/знімаються відповідні
ознаки, зокрема, «фізична особа –
пенсіонер за віком», або «особа з
інвалідністю».
Оскільки
Законом №2464 не передбачено пропорційного
розрахунку бази нарахування ЄВ для
підприємців, то місяць, в якому втрачено
статус «особи з інвалідністю», є базовим
звітним періодом для таких категорій
платників.
Таким
чином, фізична особа – підприємець
зобов’язана сплачувати ЄВ за місяць,
в якому було втрачено статус «особи з
інвалідністю».
Детально
ознайомитися з цим та іншими роз’ясненнями
можна в загальнодоступному інформаційно
– довідковому ресурсі за посиланням: https://zir.tax.gov.ua/.
Які
документи ФОП надає іншому СГ
для
уникнення подвійного нарахування ЄВ
Головне
управління ДПС у Херсонській області,
Автономній Республіці Крим та м.Севастополі
відповідає на питання платників податків
щодо документів, які повинна надати ФОП
іншому СГ для уникнення подвійного
нарахування ЄВ.
Так,
з метою уникнення подвійного нарахування
єдиного внеску підприємець, який виконує
роботи (надає послуги) відповідно до
укладених цивільно-правових договорів,
повинен надати суб’єкту господарювання
копію документа, що підтверджує його
державну реєстрацію (виписку з Єдиного
державного реєстру юридичних осіб,
фізичних осіб - підприємців та громадських
формувань, в якій зазначаються основні
види діяльності).
Пунктом
4 розд.ІІ Порядку обліку платників
єдиного внеску на загальнообов’язкове
державне соціальне страхування,
затвердженого наказом Міністерства
фінансів України від 24.11.2014 №1162, визначено,
що взяття на облік юридичних осіб (їх
відокремлених підрозділів) та підприємців,
відомості щодо яких містяться в єдиному
державному реєстрі, як платників єдиного
внеску підтверджується випискою з
Єдиного державного реєстру, яка
надсилається (видається) цим юридичним
особам (відокремленим підрозділам) та
підприємцям у порядку, встановленому
Законом України від 15 травня 2003 року
№755-ІV «Про державну реєстрацію юридичних
осіб, фізичних осіб - підприємців та
громадських формувань».
Детально
ознайомитися роз’ясненням можна у
розділі 201.10 загальнодоступного
інформаційно – довідкового ресурсу.
Де
можна переглянути інформацію про види
діяльності підприємця
Головне
управління ДПС у Херсонській області,
Автономній Республіці Крим та м.
Севастополі відповідає на питання
платників податків щодо перегляду
інформації про види діяльності (КВЕД)
платника податків.
Законом
України від 15.05.2003 №755-IV «Про державну
реєстрацію юридичних осіб, фізичних
осіб – підприємців та громадських
формувань» (далі – Закон №755) Єдиний
державний реєстр юридичних осіб, фізичних
осіб – підприємців та громадських
формувань (далі – ЄДР) – це єдина державна
інформаційна система, що забезпечує
збирання, накопичення, обробку, захист,
облік та надання інформації про юридичних
осіб, фізичних осіб – підприємців та
громадські формування, що не мають
статусу юридичної особи.
Відомості,
які містяться в ЄДР, є відкритими і
загальнодоступними (крім реєстраційних
номерів облікових карток платників
податків та паспортних даних) та у
випадках, передбачених Законом №755, за
їх надання стягується плата.
Відомості,
що містяться в ЄДР, надаються у вигляді
безоплатного доступу через портал
електронних сервісів або з використанням
Єдиного державного вебпорталу електронних
послуг до відомостей з ЄДР, які актуальні
на момент запиту, зокрема, про види
діяльності.
Розпорядником
ЄДР є Міністерство юстиції України, на
офіційному вебсайті якого за адресою
(https://usr.minjust.gov.ua/content/free-search)
здійснюється безплатний пошук відомостей
у ЄДР (по фізичній особі – підприємцю,
юридичній особі, відокремленому
підрозділу юридичної особи) та перегляд
інформації про види діяльності (КВЕД)
платника податків.
Детальніше
– у розділі 135.02 загальнодоступного
інформаційно-довідкового ресурсу за
посиланням https://zir.tax.gov.ua.
До
бюджету Каховської громади надійшло
понад 158 мільйонів гривень
За
інформацією відділу координації та
моніторингу доходів бюджету Головного
управління ДПС у Херсонській області,
Автономній Республіці Крим та м.Севастополі
протягом січня-серпня 2021 року до місцевого
бюджету платники податків Каховської
міської територіальної громади сплатили
158,1 млн гривень податків і зборів.
Традиційно
в доходах місцевих бюджетів найбільшу
питому вагу займає податок на доходи
фізичних осіб – 100,9 млн гривень або 64%
надходжень.
Також
стабільно і суттєво поповнюють бюджет
місцевої громади надходження єдиного
податку. Його сплачують суб’єкти
господарювання, які перебувають на
спрощеній системі оподаткування. На
01.09.2021 ці надходження склали 25,9 млн
гривень.
Важливим
джерелом наповнення місцевої скарбниці
Каховської МТГ залишаються податки на
майно, надходження від яких складають
18,4 млн гривень.
Головне
управління ДПС у Херсонській області,
Автономній Республіці Крим та м.Севастополі
наголошує на важливості своєчасної
сплати податкових платежів до місцевих
бюджетів, закликає бізнесменів
відповідально ставитися до своїх
зобов’язань і працювати в межах
законодавства, а найманих працівників
– утриматися від сумнівного неофіційного
заробітку без майбутнього.
Роздрібна
торгівля підакцизними товарами додала
до
бюджету 110 мільйонів гривень
За
інформацією спеціалістів відділу
координації та моніторингу доходів
бюджету Головного управління ДПС у
Херсонській області, Автономній
Республіці Крим та м.Севастополі упродовж
січня – серпня поточного року до місцевих
бюджетів Херсонщини надійшло 110 млн
гривень у вигляді акцизного податку з
реалізації у роздріб алкогольних напоїв
та тютюнових виробів. Надходження
перевищили торішній показник на 9 млн
гривень або 8,8%.
Найактивніше
його сплачували представники
бізнесу м. Херсона – 58,7 млн
гривень або 53% від загальних
надходжень податку по області. Платники
акцизу від реалізації м. Нова Каховка займають
друге місце,
їх внесок до місцевого бюджету склав 20,8 млн гривень. Місцеві бюджети Генічеського,
Каховського та Скадовського районів також отримали – 5,1
млн гривень, 3,8 млн гривень
та 2,9
млн гривень від роздрібної торгівлі підакцизними товарами
відповідно.
Наразі
спостерігається позитивна динаміка
надходжень від сплати роздрібного
акцизу. Цього вдалося досягти завдяки
ефективній роботі податківців, спрямованій
на зменшення тіньового обігу підакцизних
товарів.
Варто
нагадати, що акцизний податок з роздрібної
реалізації підакцизних товарів повністю
зараховується до бюджету тієї
територіальної громади, де здійснюється
торгівля. З цих коштів фінансуються
видатки на заклади культури, освіти та
медицини, ремонт і будівництво об’єктів
інфраструктури тощо.
Спрощенці
Каховської громади сплатили
до
бюджету майже 26 мільйонів гривень
Протягом
січня-серпня 2021 року суб’єкти
господарювання, які перебувають на
спрощеній системі оподаткування,
сплатили до місцевого бюджету Каховської
міської територіальної громади 25,9 млн
гривень єдиного податку. Про це повідомили
фахівці відділу координації та моніторингу
доходів бюджету Головного управління
ДПС у Херсонській області, Автономній
Республіці Крим та м.Севастополі.
Єдиний
податок посідає друге місце за обсягом
надходжень до місцевого бюджету та
складає 16% у загальних доходах громади.
Надалі
з цих коштів фінансуватимуться ремонт
доріг, потреби шкіл і дитсадків, освітлення
вулиць, соціальні програми тощо.
Головне
управління ДПС у Херсонській області,
Автономній Республіці Крим та м.Севастополі
нагадує, що до реєстру платників єдиного
податку вносяться, зокрема, відомості
про види господарської діяльності
платника єдиного податку.
У разі
зміни відомостей, передбачених підпунктами
1-5 п.299.7 ст.299 Податкового кодексу України
(далі – ПКУ), вносяться зміни до реєстру
платників єдиного податку в день подання
платником відповідної заяви. При цьому
нормами ПКУ не визначені терміни внесення
змін до реєстру платників єдиного
податку у разі зміни відомостей про
види господарської діяльності платника
єдиного податку першої-третьої груп.
Для
забезпечення відображення у реєстрі
платників єдиного податку достовірної
інформації про види господарської
діяльності, внесення змін до даних в
реєстрі платників єдиного податку щодо
видів господарської діяльності платника
єдиного податку першої-третьої груп,
здійснюються в день подання платником
відповідної заяви, тобто в термін,
визначений п.299.8 ст.299 ПКУ.
Звертаємо
увагу, що у разі здійснення видів
діяльності, не зазначених у реєстрі
платників єдиного податку, платники
єдиного податку зобов’язані перейти
на сплату інших податків і зборів,
визначених ПКУ, з першого числа місяця,
наступного за податковим (звітним)
періодом, у якому здійснювалися такі
види діяльності - п.п.7 п.п.298.2.3 п.298.2 ст.298
ПКУ.
Пресслужба Головного управління
ДПС у Херсонській області, Автономній
Республіці Крим та м.Севастополі
попередня
Про право військовослужбовця на податкову знижку